Keserű-hegyi kínlódás

Ez egy olyan útvonal, amit nem ajánlok senkinek, vagyis inkább a második felét nem ajánlom. Vagyis ami eltér az előző útvonaltól, mikor csak simán a gerincen mentem végig, majd az Akasztó-hegy után leereszkedtem a völgybe. A térképet kinagyítva látható, hogy mely rész a kritikus, szinte járhatatlan.

a nagyobb térképért kattints vagy közelíts

Ezúttal Zsolti barátommal indultunk neki tekerni, volt egy szabad délutánja, így gondoltam megmutatom neki az újonnan felfedezett útvonalam: el Pilisszentlászlóig a szokásos útvonalon, majd vissza fenn a gerincen. Most, hogy nem álltunk meg fényképezni, éreztem meg, hogy valóban mekkora az a szintemelkedés, ami Pilisszentlászlóról fel a gerinc tetejéig visz, a kilátópontig az Akasztó-hegy oldalában! Csak úgy lihegtem és folyt rólam a víz, mire felértünk!

A hármas kereszteződésnél azonban nem tértünk élesen balra, délnek, mint előző alkalommal, hanem tovább mentünk északnak, majd észak-nyugatnak, a Keserű-hegy felé, hogy azt a részt is felfedezzem és bejárjam. Nem volt jó ötlet...

Az elején még én is megörültem, hisz a hármas kereszteződéstől nem messze, talán 2-300m-re felfele tekerve újabb szép kilátóhoz értünk. Az út szélén, a fák között így lehetett lelátni a Dunára és a Dunakanyarra:

Az út tovább emelkedett, a Keserű-hegy 600 m fölött van. Innen nem messze van a Prédikálószék, ami Dobogókőről is látszik. Megkerültük a csúcsocskát, de itt már sok helyen az útra kidőlt fákat kellett megkerülnünk az erdőben. De ez még semmi nem volt ahhoz képest, ami ránk várt lefele..

Az útvonal, amit okos fejemmel választottam, a Keserű-hegyről le visz a Szőke-forrás-völgybe, ami kb. 400m-es szinten volt alattunk. Gondoltam nem lesz ez olyan meredek, lazán letekerünk rajta. Hát, meredek volt, nagyon is! :) Nem olyan meredek, mint mondjuk a dobogókői sípálya, de majdnem - a térképen ha megnézed a szintvonalakat, látszik, hogy elég sűrűn követik egymást :) Meg a szintgörbén is látszik, hogy az aznapi legmagasabb pontról hogy zuhan lefele. De még ezzel sem lett volna semmi gond, egy kis kaland belefér bőven. De az út nem volt kitakarítva. Talán a tavaly téli ónos-eső óta (mikor a Pilisben hatalmas károk keletkeztek és rengeteg fa kidőlt, megtört), de lehet, hogy már jóideje ilyen rossz állapotban van. És mikor azt mondom, hogy nem volt kitakarítva, akkor nem úgy értem, hogy itt-ott volt egy letört ág az úton. Nem. Itt egész fák voltak az úton keresztbe fekve. Letört gallyak mindenhol. Avar az úton. Olyannyira, hogy szinte csak a GPS segítségével tudtuk az utat követni. Ha okos lettem volna, az elején visszafordultunk volna. De reménykedtem, hogy lentebb jobb lesz, és tudunk majd biciklizni is - mert az ereszkedő nagy része azzal telt, hogy a meredek hegyoldalban emelgettük a bringáinkat és fákat kerülgettünk az erdőn keresztül. Szóval lentebb sem lett jobb. Sőt, még rosszabb. De innen már kár lett volna visszafordulni. A felétől. Vissza ezen a meredélyen? Akkor már inkább lefele. Valahogy leevickéltünk. A 2 km-es meredek útvonal szó szerinti leküzdése, lekínlódása, egy órába telt.

2 km egy óra alatt. Ez mindent elmond.

Ez a 2015. júniusi állapotokat tükrözi. Hogy azóta milyen erre, nem tudom, de szerintem nem sűrűn fogok erre tekerni a jövőben. Tekerni? Biciklivel a kézben túrázni :) Nem túl élvezetes. És hát vannak ennél klasszabb útvonalak a Pilisben, szerencsére :)

A kilátó pontig, ahonnan a fenti fotók készültek, mindenképp megéri feltekerni, néhány perc az egész. Ha további emelkedőre vágysz, akkor fel a Keserű-hegy oldaláig is fel lehet menni, mert elég szép, aránylag érintetlen erdő van odafönn. De onnan lefele mindenképp visszafele menj, ahol jöttél, a hármas kereszteződésen visszafele, amerre én is tekertem legutóbb. Arra lehet bringázni. Az egy jó, használatban lévő út. Amerre mi kínlódtunk lefele, nos, az nem az, azt messzire kerüld el :)