S Z I L V E S Z T E R
B I H A R F Ü R E D E N:

újévi
Szerenád-esés

De jó volt fenn tölteni az Óesztendő utolsó napját, majd az Újesztendő első napjait a szeretett Bihari-hegyeinkben! Pedig az utolsó nap igen rövidre sikerült, hisz december 31-én még mindketten dolgoztunk délig, így mire felértünk Biharfüredre, már jócskán este 8 óra körül járt az idő.

Fenn fagyott hó, és olyan hideg fogadott, hogy az orrunkba egyből belefagyott a takony :D (ezzel azt hiszem elég jól szemléltettem, hogy mennyire hideg volt! :) ) Reggelente, mikor kirándulni indultunk, -20 fok C körüli értékeket mutatott a hőmérő higanyszála, éjjel pedig még hidegebb lehetett. De a régi erdészház jól tartotta a meleget és egy percig sem fáztunk odabenn: minden szobának saját cserépkályhája volt, ami csak úgy öntötte magából a meleget!

A szilveszteri buli után reggel nem siettünk a felkeléssel, és már jóval el volt múlva dél, mire elindultunk. A cél így az új év első napján egy rövidke túra volt: a Szerenád-vízesést szerettük volna megnézni. Felkapaszkodtunk a Gaudeamusig, majd tovább a régi katonai síházig, s onnan le a Nina alatt, szép tisztásokon és erdőn keresztül, le egész a Szerenád-esésig.

Pár kép a túráról, telefonnal és tükörreflexessel vegyesen:

Kellemes, száraz, gyönyörű napsütéses idő volt, jól esett egy kis átmozgató séta az előző napi hosszú autóút után a verőfényben fürdő hegyoldalakon. Hó itt csak foltokban volt, főleg az eldugottabb, északi részeken, ahova kevésbé süt be a nap ilyenkor télen. Miután a Kis-Jád völgyi erdőbe beértünk, végig le a vízesésig, csúszkáltunk egy keveset: az ösvény sok helyen le volt fagyva, de ez még semmi volt ahhoz képest, ami a későbbiekben várt ránk hazafele... :)

Írtam már erről a vízesésről egy őszi túra alkalmából (akkor a Ló-havasra is felmentünk, tisztán emlékszem ma is rá). Most, ilyen hidegekben - nem mondom, hogy télen, mert még fenn a hegyekben sincs igazi tél sajnos :( -, szóval ilyen mínuszok közepette igencsak meg volt fagyva a vízesés! Gyönyörű volt, ahogy fenséges téli pompájával fölénk magasodott!

A Szerenád-esés most télen és akkor ősszel

Alább, mielőtt a Jád-völgyébe ömlene a kis patak, a Czárán Gyula által Triccs-traccs-esésnek elnevezett dupla vízesést is megcsodáltuk, a falról óriási jégcsapok lógtak, és közben erőssen sötétedett.

Mire a fotókkal elkészültünk, és nekiindultunk a Jád-völgyén vissza Biharfüredre, már szinte teljesen sötét volt. A nyáron autóval szinte járhatatlan út most szép sima volt. Mondhatni: tükörsima. A jégtől... Csupa-csupa jég volt végig Biharfüredig.

Estünk-keltünk, bő 7-8 km-t gyalogolva rajta, míg visszaértünk Biharfüredre. Közben korom sötét lett, lehűlt a levegő, és a jégen egymással versenyezünk, hogy ki tud jobban egyensúlyozni :D Cirkuszi mutatványnak is elment volna egyik-másik produkció, de végül, vagy két óra monoton gyaloglás után, feltűntek Biharfüred fényei, és otthon jó meleg szobák vártak minket! :)

Este aztán egy jó kis Activity-zés után senkinek sem kellett imádkozni az elalváshoz :)

>> további fotók a vízesésekről a fényképalbumban

Következő nap a Mező-havasra mentünk fel, majd végig a Szegelet-havasig és vissza, azt követő nap pedig ismét egy vízesés, a Bohogyő-eséshez túráztunk.