HUNGARORING
Miénk a Pálya!

Két héttel ezelőtt a WTCC futamain voltunk kinn a Hungaroringen (arról is írok majd egy bejegyzést nemsokára... azonban sikerült azon a hétvégén valami 5-600 fotót készítenem a versenyekről!... :P ...és azóta is tart a képek kiválogatása és feldolgozása..... - UPDATE: a bejegyzés végül júliusban elkészült végre-valahára, és itt olvasható). Akkor a túraautóké, most viszont a bringásoké volt a főszerep a mogyoródi pályán!

A motoros rendőrre rákiabált, viccesen, a Hungaroringes úriember, miután a rádión jött az utasítás egy komoly hangtól: "Nem akarunk itt száguldozó rendőröket látni!" - Ez volt az első dolog, amit hallottam, ahogy a Hungaroring aszfaltcsíkjára léptem. A rendőrök jópofák voltak, viccelődtek kicsit a dolgon, mindenki jó hangulatban volt. Közben épp Józsi közeledett villámként a célegyenesben a rendőrmotorján (az üzenet persze neki is szólt), látszott rajta: élvezi a száguldást! :D Naná, nem mindennap van az embernek lehetősége a Hungaroringen motorozni - na meg bringázni!

A Vuelta Sportiroda szervezésében voltunk már pár hete egy laza kis biciklitúrán, akkor Isaszegig tekertünk ki: jó kis túra volt, szuper szervezéssel. Akkor, emlékszem, főleg a zsíroskenyér hagymával, mellé forró tea - na, az esett a legjobban abban az esős áprilisi időben! :D (most találtam meg a túra képgalériáját, amin - hohóóó - én is benne vagyok, itt épp egy jedi biciklisnek vagyok öltözve :)) )

Na, de ne kanyarodjak ennyire el a lényegtől, ami e csodaszép bejegyzésnek a témája! :D Szóval a szombati "Miénk a Pálya! Kötetlen bringázás a Hungaroringen" elnevezésű túrát is a Vueltások szervezték, melyre egyébként az Opel "Legendák találkozása" című rendezvény keretein belül került sor. A lényeg: egy órán keresztül szabadon lehet tekerni a Hungaroringen!

Még jó, hogy nem hagyhattuk ki! :)

Reggel korán kelés volt, mert fél 8-ra szerettünk volna kiérni a Városligetbe. Onnan egy kis csapattal eltekertünk a Régi Fóti útig, ahol a hivatalos induló pont volt. Háromnegyed 9-kor indult el a bagázs a Hungaroringre, motoros-rendőrös biztosítás mellett. Innen már nem volt olyan messze a pálya, kb. 12km, Fóton és Mogyoródon keresztül (otthonról kb. 23km volt a táv). Mint az előző túrának, ennek is szuper volt a szervezése, no meg a hangulata is. Az isaszegi túrával ellentétben, ahol jó kis zuhét fogtunk ki, most gyönyörű tavaszi idő volt végig, szóval kellemes napsütésben tekertünk el a Hungaroringig.

Ott aztán kezdődött az igazi móka, egy órán keresztül valóban miénk volt a pálya!

A célegyenes végén engedtek be minket a pályára.

Néhány Opel Ampera is csatlakozott hozzánk! :)

Nagyok és kicsit egyaránt eljöttek :)

A TV-ből nézve a Forma 1 vagy WTCC Hungaroringi futamait talán nem látszik annyira, de a pálya elég dombos, és folyamatosan ereszkedik és emelkedik! Nagyon élvezetes, gyors kanyarok vannak rajta - főleg biciklivel közlekedve! :)
(Sajnos egy csúnya baleset is történt: nem sokkal előttem egy leányzó akkorát esett az alábbi képen látható lejtőn, hogy csupa vér lett az arca, és a biciklijéről csak úgy repültek a darabok. Nem tudom mitől eshetett el, mert nem ment rá a kerékvetőkre - azok biciklivel nagyon megdobnak, még lassan tekerve is -, de nagyon csúnya esés volt. A mentő, aki velünk volt, egyből ott termett mellette - ez is mutatja mennyire profi volt magának a túrának a szervezése!)

A pálya több kanyarjában is megálltam fotózni. Először a széles 17-40mm-essel, majd a 70-200mm-es telével próbáltam megörökíteni a sikánon áthaladókat. Otthon, nagy monitoron megnézve a képeket vettem csak észre, hogy milyen sokan néztek a kamerába és mosolyogtak, mint például ez a kissrác (aki nincs fókuszban, de nem baj! :-) )

Fotók a sikánnál.
(Jó magas rázókövek vannak itt, amiatt, hogy a versenyzők ne vágják át a sikánt.)

Én is száguldoztam azért, naná :D, de néha mégis meg-megálltam és készítettem pár fotót. Itt a boxutca bejáratánál időztem egy darabot, először a telével, majd a szélessel sikerült pár egész jó fotót lőni! :)

(igen, az ott az én bringám a füvön! :D csak a kompozíció kedvéért! :D)